موسسه حقوقی مهرآسا / وکیل در تهران

جستجو کردن
Close this search box.

وکالت در امور ثبتی

وکالت در امور ثبتی

وکیل امور ثبتی , بهترین وکیل متخصص امور ثبتی در تهران : از جمله دعاوی پیچیده ای که در دادگاه ها به جریان می افتد، دعاوی مربوط به امور ثبتی است. نسبت به حقوق خانواده و یا حقوق جزا، حقوق ثبت واژه چندان آشنایی برای عموم مردم جامعه نیست. این در حالی است که بسیاری از دعاوی به جریان افتاده در دادگاه ها مربوط به حقوق ثبت و یا بهتر بگوییم مربوط به امور ثبتی است. اما منظور از دعاوی مربوط به امور ثبتی چیست و چه دادخواست هایی را شامل می شود؟ ضرورت ثبت اسناد و املاک و همچنین ضرورت استمداد از وکیل امور ثبتی در دعاوی ثبتی چیست؟ مراجع ذی صلاح جهت رسیدگی به دعاوی امور ثبتی کدامند و سوالاتی از این قبیل که سعی شده است در این مقاله به آن ها پرداخته شود.

دعاوی مربوط به امور ثبتی
فهرست مطالب
دعاوی مربوط به امور ثبتی، به دو بخش تقسیم می شوند:

دعاوی مربوط به ثبت اسناد، ثبت املاک و همچنین اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا
دعاوی مربوط به ثبت احوال – که بخش کمتر دیده شده ای از حقوق ثبت است
دعاوی مربوط به ثبت اسناد، املاک و اسناد رسمی لازم الاجرا
برخی از دعاوی مطرح شده در دادگاه ها، مربوط می شود به مواردی همچون ثبت اسناد، ثبت املاک ، اعتراض به ثبت املاک ، اعتراض به تحدید حدود، اعتراض به حقوق ارتفاقی، اعتراض به رای هیأت اختلاف، ساختمان های فاقد سند رسمی و مسایل دیگری که افراد حداقل یکبار در طول عمر خود آن ها را تجربه می کنند. پیچیدگی حقوقی رسیدگی به هر کدام از این جریانات سبب الزام به اخذ وکیل خبره شده است. چرا که پیش بردن جریان رسیدگی در دادگاه، بدون استمداد از یک وکیل متخصص در اکثر موارد نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. موسسه حقوقی مهرآسا با تجربه سال ها فعالیت در امور ثبتی آماده پیگیری پرونده مربوط به امورثبتی شما می باشند.

دعاوی مربوط به ثبت احوال
در برخی موارد ارائه دادخواست به دادگاه، مربوط به تغییر مشخصات مندرج در شناسنامه، همچون تغییر نام و یا نام خانوادگی، تغییر سن و تاریخ تولد و یا حذف نام همسر سابق از شناسنامه می باشد. اما آیا دادگاه به سهولت رای مطلوب خواهان را صادر خواهد کرد. پر واضح است که جواب منفی می باشد. سخت گیری دادگاه در خصوص تغییر سن و یا همان تاریخ تولد، بیش از سایر موارد است. حضور یک وکیل خبره، می تواند برگ برنده ای برای خواهان تلقی گردد چرا که رسیدن به هدف مطلوب نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار می باشد.

وکیل امور ثبتی تهران
گروه حقوقی عدل جویان سالهاست در زمینه دعاوی مربوط به امور ثبتی در تهران فعالیت می کند، در طول این سال ها با بهره مند ی از بهترین وکیل امور ثبتی تهران به موفقیت ها و پیروزی های صد درصدی در پرونده های خود دست یافته است که موجب جلب رضایت موکلین و احقاق حق آنها شده است

ضرورت ثبت اسناد و املاک
ضرورت و اهمیت ثبت اسناد و املاک بر هیچ فردی پوشیده نیست. طرح دعوا علیه اسناد رسمی با مشکلات فراوانی رو به رو است و کمتر کسی می تواند اعتبار آن ها را خدشه دار نماید. ثبت رسمی اسناد و املاک، خود می تواند گام مهمی در خصوص کاهش جرایم مربوط به آن ها باشد. در قوانین و مقرارت ثبتی جمهوری اسلامی ایران، ثبت اسناد و املاک به صورت رسمی الزامی نمی باشد مگر در موارد خاصی که در حقوق ثبت به آن ها اشاره شده است.