موسسه حقوقی مهرآسا / وکیل در تهران

جستجو کردن
Close this search box.

وکیل ملکی در تهران؛ مسائل حقوقی ملک خود را با این وکیل به آسانی حل کنید

یکی از مهم‌ترین انواع مسائل حقوقی، مسائل حقوقی مربوط به ملک و زمین است؛ چرا که قیمت این دارایی بسیار زیاد می‌باشد و در موارد زیادی در هنگام معامله یا بعد از آن، یکی از طرفین مفاد قرارداد را نقض کرده است. بسیاری از افراد، سال‌ها درگیر پرونده‌های حقوقی در زمینه ملک بوده و در نهایت هم نتوانستند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. استفاده از وکیل ملکی یکی از بهترین روش‌ها برای پیروزی در پرونده‌های حقوقی در زمینه ملک و زمین است و این وکلا می‌توانند روند قضایی پرونده‌ها را بسیار اصولی جلو ببرند. در این مطلب با انواع خدمات و مزایای استفاده از وکیل ملکی در تهران و دیگر شهرها آشنا می‌شویم.

وکیل ملکی در تهران

آشنایی با وظایف یک وکیل ملکی

وکیل ملکی به وکیلی گفته می‌شود که تجربه و تخصص زیادی در مسائل حقوقی ملکی داشته باشد. این وکلا می‌توانند با مهارت و تجربه بالای خود در زمینه خرید، فروش و اجاره ملک، کلیه پرونده‌های حقوقی در این زمینه را پیگیری کنند. باتوجه به قیمت بالای ملک در ایران، اگر ملک شما دچار مشکل حقوقی شود، حتما باید از یک وکیل ملکی برای پیش‌بردن پرونده خود استفاده کنید. هزینه دستمزد وکیل ملکی در برابر قیمت ملک یا زمین شما بسیار اندک است. بسیاری از موسسات حقوقی وکلای ملکی بسیار خوبی دارند که می‌توانند به شما در زمینه مشکلات حقوقی ملک یا زمین کمک کنند.

اهمیت وکیل ملکی در تهران

در تمام شهرها و حتی روستاهای ایران ممکن است برای یک ملک مشکل حقوقی ایجاد شود. در شهر تهران ماجرا کمی پیچیده‌تر است؛ چرا که باتوجه به تعداد بسیار زیاد املاک و جمعیت در این شهر، شما به عنوان مالک یا سازنده به احتمال بسیار زیاد ممکن است در تهران درگیر مشکلات حقوقی ملکی شوید. تهران پرجمعیت‌ترین و پرتراکم‌ترین شهر ایران است و به همین علت شناخت یک وکیل ملکی در تهران می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد؛ چرا که یک وکیل ملکی خوب در تهران می‌تواند شما را در بسیاری از دعاوی حقوقی برنده کند. در بسیاری از موسسات حقوقی در تهران وکلای ملکی بسیار خوبی شاغل هستند.

معرفی حوزه‌‌ وظایف مختلف وکیل ملکی

وکلای ملکی فقط در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت ندارند. این وکلا در بسیاری از زمینه‌های دیگر که به ملک مربوط است نیز فعالیت می‌کنند. بسیاری از مالکین در زمینه‌هایی مانند دریافت حکم تخلیه یا تنظیم قرارداد اجاره به یک وکیل ملکی خوب نیاز دارند. باید اشاره کرد که در بسیاری از موارد که قانون حضور وکیل را الزام نکرده است نیز شما می‌توانید از خدمات یک وکیل ملکی برای سهولت در کار خود استفاده کنید. در بسیاری از مواقع استفاده از مشاوره یا خدمات یک وکیل ملکی می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

معرفی حوزه‌‌ وظایف مختلف وکیل ملکی در تهران

تنظیم سند رسمی برای انتقال انواع ملک

اصلی‌ترین وظیفه یک وکیل ملکی در تهران و دیگر شهرها، تنظیم سند رسمی برای انتقال انواع ملک است. سند رسمی خرید و فروش، مهم‌ترین قرارداد قانونی در زمینه ملک است و وکلای ملک باید این سند رسمی را به بهترین شکل خود تنظیم کنند. وکلای ملکی در این سند باید شرایط فسخ قرارداد و دیگر نکات قانونی لازم را به خوبی شرح دهند. همچنین مشخصات سند و ملک باید به درستی در این سند ذکر شود.

استفاده از یک وکیل ملکی می‌تواند در استاندارد بودن این سند نقش زیادی داشته باشد. اگر می‌خواهید یک سند رسمی برای انتقال ملک تنظیم کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مشاوره یا خدمات یک وکیل ملکی در تهران یا شهرهای دیگر است؛ چرا که با وکیل ملکی می‌توانید تمام قوانین و راه‌های درست فسخ قرارداد را بررسی کنید.

تنظیم قرارداد اجاره به صورت رسمی؛ از وظایف اصلی وکیل ملکی در تهران

بعد از سند رسمی انتقال ملک، تنظیم قرارداد اجاره رسمی مهم‌ترین وظیفه یک وکیل ملکی است. در برخی موارد ممکن است تنظیم قرارداد اجاره اهمیت بیشتری تا تنظیم سند رسمی انتقال ملک داشته باشد؛ چرا که درصورتی که سند اجاره به درستی تنظیم نشود، ممکن است صاحب‌خانه یا مستاجر ضررهای زیادی ببیند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم برای قرارداد اجاره هم از یک وکیل ملکی معتبر و باتجربه استفاده کنید. وکیل ملکی می‌تواند قرارداد بسیار خوبی را تنظیم کند تا بعد از تمام شدن قرارداد، مستاجر یا مالک زیان نبینند.

اخذ حکم تخلیه برای ملک اجاره‌ای مسکونی

در بسیاری موارد، مالکان و مستاجران دچار درگیری‌های شدید حقوقی می‌شوند که خود نمی‌توانند به تنهایی و بدون مراجعه به دادگاه آن‌ها را حل کنند. در این موارد مالک یا مستاجر برای احقاق حقوق خود باید از یک وکیل ملکی باتجربه و مجرب استفاده کنند. وکلای ملکی می‌توانند برای مالکینی که مستاجر آن‌ها از تخلیه ملک امتناع می‌کنند، از دادگاه حکم تخلیه دریافت کند.دریافت این حکم نیازمند شرایطی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن‌ها آشنایی نداشته باشند اما وکیل ملکی می‌تواند درصورت امکان در سریع‌ترین زمان ممکن حکم تخلیه ملک مسکونی را از دادگاه دریافت کند.

اخذ حکم تخلیه برای ملک اجاره‌ای مسکونی

اخذ حکم تخلیه برای ملک اجاره‌ای تجاری

علاوه‌بر املاک مسکونی، ممکن است مستاجران ملک‌های تجاری نیز از تخلیه ملک امتناع کنند. در این صورت وکیل ملکی برای دریافت حکم تخلیه ملک اجاره‌ای تجاری اقدام کرده و مراحل قانونی آن را پشت سر می‌گذارد. باید اشاره کرد که برای دریافت حکم تخلیه ملک تجاری یا مسکونی باید برخی موارد قانونی در قرارداد نقص شده باشد و نمی‌تواند در حین قرارداد اجاره و بدون علت، حکم تخلیه ملک را گرفت. اگر مالک در طول تاریخ قرارداد، بدون دلیل نسبت به تخلیه ملک اصرار داشته باشد، مستاجر می‌تواند از او شکایت کند.

پیگیری دریافت اجاره عقب افتاده توسط وکیل ملکی در تهران

عقب افتادن اجاره یکی از مشکلات اصلی مالکین در مواجه با مستاجرین است. مالکین برای این که بتوانند اجاره عقب افتاده خود از مستاجرین را دریافت کنند، باید زمان زیادی را صرف پیگیری این کار کنند. وکلای حقوقی در این حوزه نیز خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. وکیل ملکی با ثبت شکایت، دیگر مراحل دریافت اجاره عقب افتاده را پیگیری می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این مبلغ نقد شود.

این خدمت برای مالکینی که مستاجرین زیادی دارند و نمی‌توانند در یک زمان تمام اجاره‌های عقب افتاده را پیگیری کنند، بسیار مناسب است. پس اگر مستاجر شما اجاره عقب افتاده دارد، می‌توانید از خدمات وکلای ملکی در این زمینه حقوقی استفاده کنید.

رفع تصرف غیرقانونی در ملک

در برخی موارد نادر ممکن است که شخصی بدون اجازه مالک، اقدام به تصرف ملک او کند. این کار یک جرم بزرگ است که می‌تواند مجازات حبس را برای فرد خاطی در پی داشته باشد. باتوجه به این که پیگیری و شکایت از فرد خاطی یک پروسه پیچیده و زمان‌بر است، وکلای حقوقی در این زمینه نیز خدمات بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند.

وظایف اصلی وکیل ملکی در تهران

وکیل ملکی در ابتدا با ارائه مستندات، از فرد خاطی شکایت کرده و تا مرحله رفع تصرف غیرقانونی از ملک، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. باید اشاره کرد که رفع تصرف ملک یک فرایند بسیار پیچیده و حقوقی دارد و افراد حتما باید از یک وکیل ملکی مجرب برای رفع تصرف ملک خود استفاده کنند.

جلوگیری و رفع مانع حق؛ از وظایف اصلی وکیل ملکی در تهران

یکی از رایج‌ترین مشکلات در زمینه ملک، مانع حق است. زمانی که یک شخص بدون حق قانونی نسبت به ملک، از ورود مالک به آن ملک جلوگیری می‌کند، اصطلاحا مانع حق شده است. در این موارد هم وکلای ملکی می‌توانند با طرح شکایت و ارائه مستندات در دادگاه نسبت به جلوگری و رفع مانع حق اقدام کنند. یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مسائل حقوقی در زمینه ملک مانع حق است و طبیعتا وکلای ملکی تجربه و سابقه خوبی در این زمینه دارند.

تقسیم یا فروش ملک مشترک

اگر یک ملک تحت مالکیت چند شخص حقوقی باشد، برای فروش آن نیاز به رعایت نکات حقوقی زیادی است تا مالکین دچار زیان نشوند. همچنین در برخی موارد فقط یکی از مالکین قصد فروش ملک خود را دارد و باید تقسیم ملک و هزینه فروش آن به خوبی و طبق قوانین انجام شود. وکلای حقوقی در این زمینه نیز خدمات خوبی برای افراد دارند تا بتوانند بدون شکایت و دعوای حقوقی، ملک مشترک خود را به فروش برسانند.

مزایای استفاده از وکیل ملکی در تهران چیست؟

مزایای استفاده از وکیل ملکی چیست؟

پروندهای حقوقی ملکی در بسیاری از موارد پیچیدگی و حساسیت بسیار بالایی دارند و به همین علت افراد باید برای حل پرونده‌های خود از تجربیات و خدمات یک وکیل ملکی مجرب در تهران یا شهرهای دیگر استفاده کنند. افراد عادی وقت و هزینه لازم برای پیگیری شخصی مسائل حقوقی ملکی را ندارند و علاوه‌بر آن بسیاری از دعاوی حقوقی نیاز به مستندات متفاوتی دارد. اصلی‌ترین مزیت استفاده از وکیل ملکی، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت است.

بهترین وکلای ملکی در تهران

بهترین وکلای ملکی در تهران را از موسسه حقوقی مهرآسا بخواهید

موسسه حقوقی مهرآسا با بیش از 17 سال سابقه دارای وکلای ملکی بسیار باتجربه و مجربی است که شما می‌توانید برای دعاوی حقوقی ملکی خود از خدمات و مشاوره آن‌ها استفاده کنید. همچنین در موسسه حقوقی مهرآسا شما می‌توانید به صورت آنلاین و تلفنی نیز از مشاوره این وکلای باتجربه استفاده کنید. موسسه حقوقی مهرآسا با پیروزی در بیش از 12000 پرونده حقوقی، یکی از بهترین موسسات حقوقی در تهران و شهرهای دیگر به‌شمار می‌آید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *